Tuesday, November 12, 2013

Family day Sabah

Assalamualaikum . 
Entry kali ni pasal aku pegi holiday dgn family . Sabah . Detail pasal holiday tak pasti sbb semua di urus oleh abg2 kental aku . hahaha . Ni mcm mengimbau kembali holiday yang lepas. Sebab ni cuti sem 2 hari tu . Awal tahun. Terima jela hakikat crita yang berbulan-bulan lepass ! HAHAHA. 
Kita orang sampai malam. Memang semua bengang , flight delay , delay delay . itu lah AirAsia! Dari airport ke homestay dlm 20minit . 2 trip sbb banyak bag. aku trip yg first , sbb tak larat nak tunggu. Kelaparan . HAHA , Jahat sangat . Sampai je letak bag , trus abg tu bawak pegi kdai makan . Sabah kan awl dr semenanjung , so pkul9 tu dah mcm pkul 12. sunyi sepi . makanan boleh tahan mahal. member2 dr sabah cakap. Its normal . Labuan lagi murahhh . blablabla . ok tu next vacation maybe .

HARI -1
Mula pengembaraan , ceyhh. lepas breakfast, terus ke Kundasang . Singgah2 la tempat2 yang menarik . tapi tak banyak sangat . nak murah punya pasal ambil pemandu pelancing yg takde ilmu langsung pasal pelancongan . ok stop . biar la gambar ceritakan segalanya . :)
Ketua rombongan cik kiah . 
ni dekat homestay , dan ni family belah arwah abah aku :)


eyhh? budak gemok mana tu ? hehe

Rumah terbalik . tak menarik pon .


HK's Family :)
Otw . dekat mana tah , dah lupa . gambar banyak . Tapi …..(sambungkan)

Sampai Kundasang, terus beli barang2 nak buat BBQ , tp Ya Allah … mama cakap seolah-olah kembali ke zaman 90an .. tiada tempat proses ayam , ayam kena beli dan sembelih sendiri .. ikan mahal . yang murah ? sayurrrrr .. Cari kfc , tp budak tu tak singgah . ok takpa2 .. kita cari yg frozen .. ada la kedai runcit . mcm mini market yg jual mcm2 . Ambil je barang masak yg alar kadar . beras ,gula,garam , tehh , lg apa tah .. time ni semua ok lagi … sejuk dia ala2 cameron .. 
         Abg aku booking kirams village . mula2 tu aku tak prasan .. lepas tu dgr2 dyeorg gelak2 . aku fikir mcm something tak kena . aku pandang signbord bawah ni… eyhh ? ok ke duduk sini? selamat ke? ni kaum dia ke? mcm2 la dlm otak aku , yela, time aku pegi ni kan kecoh sabah kena serang hendap . Kena la sound dgn pakcik aku , mulut jaga2. jumpa depa, senyum ja . ok finee… Tapi sumpah best tempat ni . sejuk dia jgn cakap la kan .. bukak je kasut ,langkah je setapak. perghh , sampai ke tulang terasa sejuk dia.


Abg cik aku ni sampai je trus cop katil . tidur , sbb tak tahan sejuk.


Ni uda , kesian dia . kena tidur atas sofa sbb katil tak cukup, tidur dekat luar bilik . mmng menggigil dia . yang best , dia boleh masak air panas , letak dlm botol n peluk btol tu . hahaha . sumpah kreatif ! 


Dengan mama , Blakang tu la puncak Gunung Kinabalu . nampak je dekat . tp sebenarnya jauh .


Ni abg kental a.k.a along . Aku suka gambar ni . feeling2 gituww..  dan smart sangat . tapi aku tak join sbb diaorang pegi senyap2 . menyampah!
HARI-2
Turun dari kundasang , pegi ……:)
Dairy Farm Kundasang

Ladang teh Sabah

 

Ni teh apa entah.  tapi mmng sedap !!

Ada lg tempat2 menarik , turun bawah dr ladang ni , ada tempat apa entah nama dia..
Alaaa , sungai yang banyak ikan tu . Geli nak mampus . di sebabkan masuk sungai , dlm cmera ni takda gambar .
Semua dalam handphone.
Dekat bawah ni tempat makan termahal pernah aku pegi .
Dah tanya driver , diaa buat-buat tak tahu pasal harga tempat ni padahal dia nak join sekaki .
Tapi best la . ada show kebudayaan semua .
ni restoren Nelayan tak silap , service ok. cuma makanan dia sangat2 mahal . kalau datang ramai2 , elok oder alarcate . service dia saja dah charge RM50 tak silap . aku malas nak tgk resit tu . hanginn . panas dgn org yg mengajaknya .
Lepas makan , terus dia hantar homestay dekat KK . 
HARI-3 
Pasar Filipina .  shopping sikit-2



Jeti Nelayan Kg Aru . Sangat best dan cantik ..



Ni dekat tepi pantai , makan tgh hari sebelum terus ke airport .
Btw , sampan KL pukul 12 yea . kenapa? off cozzz flight delay !
SEKIAN . :)




No comments: